הוסף לעגלה
0 מוצרים
סה"כ

10 פתרונות למלחמה בחרקים

קיץ, חופש והבית מלא בילדים וגם… ביתושים, מקקים, נמלים ומיני זוחלים…
לכן ריכזנו עבורכם (ועבורנו) “10 על…” הדברים הכי טבעיים שמצאנו ברשת, להתמודדות עם המזיקים הקטנים.
 
1) ריסוס במי סבון מרחיק את רוב החרקים הקטנים כיוון שהוא סותם להם את נקבוביות העור ומקשה עליהם לנשום.
 
2) פיזור קמח תירס או קמח תופח הינם פתרונות נפלאים להרחקת נמלים. הן אינן מסוגלות לעכל אותו ומתות ממנו, הקמח התופח מתנפח בקיני הנמלים עם המגע במים – הופך לבצק וסותם אותם. פיזור טלק עשוי לעבוד גם כן.
 
3) נמלים וחרקים שונים נרתעים מריחם החזק של צמחי תבלין דוגמת הזעתר, הרוזמרין, המנטה, הנענע, הקינמון, הציפורן. ניתן לפזר או להכין “אשכולות תבלין” ולהניח במקומות שונים בבית. עלי הדפנה, למשל, מרחיקות תיקנים, שיחי הלבנדר מרחיקים עקרבים.
 
4) שטיפת הבית והשיש במים מהולים בחומץ לבן או באבקת כביסה עשויים גם הם להרחיק מיני חרקים וזוחלים.
 
5) צריכת ויטמין B1 גורמת לגופינו להפיץ ריח אשר דוחה יתושים. מה עושים? אוכלים צנוברים, טחינה, גרעיני חמנייה ונבטים העשירים וויטמין זה. אגב גם אכילת חילבה ושום מייצרת ריח גוף דוחה יתושים- השאלה את מי זה עוד דוחה…
 
6) שיחי גרניום וצמחי פלקטרנתוס מרחיקים יתושים. שמנים ארומאטיים המבוססים על אותם צמחים יעזרו לנו למנוע את העקיצות. כך הדבר לגבי שמן הצינטרונלה (המיוצר מצמחי הפלקטרנתוס), שמן לבנדר שמן אקליפטוס וגרניום. ניתן להבעיר במבער או במכשיר אדים או למהול עם שמן בסיס ולמרוח על העור. זהירות- שמן האיקליפטוס ושמן הגרניום אינם מתאימים למריחה על ילדים קטנים.
 
7) גרדת לימון עשויה גם היא להרחיק יתושים. אם לא – לפחות אחלה ריח בבית.
 
8) בעניינה של הרחקת היתושים, עוד לא נס כוחה של הכילה. כך גם של המזגןואפילו מאוורר התקרה.
 
9) משנעקצתם - עלי בזיליקום טריים יקלו על תחושת הגרד (למולל מעל העקיצה). כך גם קוביית קרח על המקום או מריחת משחת קלנדולה – אפילו זאת שמיועדת לטוסיק של התינוק…
 
10) ריח הרוזמרין דוחה כינים. מומלץ לחפוף את ראשיהם של הילדים בשמפו רוזמרין, למרוח כמה טיפות שמן רוזמרין מאחורי האוזניים או להכין תרסיס על בסיס רוזמרין ואלכוהול (שנח שבועיים עם ערבוב מדי פעם) ולרסס את ראשם של הילדים.

 

מאמר זה הופיע לראשונה בידיעון “בשבילנו”


ידיעון “בשבילנו” הינו לקט מאמרים ועדכונים שאנו, ב"בשבילנו", שמחים לכתוב ולערוך עבורכם- קהל לקוחותינו. הידיעון יוצא לאור פעם בחודש ונשלח לכל המכותבים ברשימת התפוצה שלנו, באמצעות כתובת המייל. 
הצטרפו כעת לרשימת המכותבים ותוכלו ליהנות מידיעון “בשבילנו” הקרוב.

נשמח לדעת מה מעניין אותך!

אם מעניין אותך נושא מסוים, אם חיפשת פתרון אקולוגי- או מצאת אחד… 
כתבו אלינו ל: contact@b-shvilenu.co.il או מלאו את טופס יצירת הקשר

no-lazy